Όταν ο μπαμπάς έρχεται στο σχολείο: συμμετοχή του πατέρα στη σχολική εκπαίδευση και οι ακαδημαϊκές – κοινωνικο-συναισθηματικές δεξιότητες των παιδιών
Claire E. Baker
Για παραπομπή σε αυτό το άρθρο: Claire E. Baker (2018) When daddy comes to school: father–school involvement and children’s academic and social–emotional skills, Early Child Development and Care, 188:2, 208-219, DOI: 10.1080/03004430.2016.1211118
Σύνδεσμος αυτού του άρθρου: https://doi.org/10.1080/03004430.2016.1211118
Πλήρεις Όροι και Προϋποθέσεις πρόσβασης και χρήσης παρατίθενται στο
https://www.tandfonline.com/action/journalInformation?journalCode=gecd20
Η μελέτη αξιοποίησε ένα μεγάλο δείγμα κυρίως πατέρων χωρίς δικαίωμα διαμονής (74%) για να διαπιστώσει αν η συμμετοχή του πατέρα στη σχολική εκπαίδευση (δηλ. η παρουσία του σε συναντήσεις γονέα-εκπαιδευτικού) πρόβλεπε υψηλότερες ακαδημαϊκές και κοινωνικο-συναισθηματικές δεξιότητες, μετά τον έλεγχο της επίδρασης των μεταβλητών για τη συμμετοχή της μητέρας στη σχολική εκπαίδευση, την ποιότητα του οικιακού περιβάλλοντος μάθησης των παιδιών και τα δημογραφικά στοιχεία. Συνολικά 3570 παιδιά συμμετείχαν στη μελέτη (47% ευρωπαϊκής-αμερικανικής καταγωγής, 35% αφροαμερικανικής καταγωγής και 18% λατινοαμερικανικής καταγωγής). Παρόλο που οι μητέρες που συμμετείχαν σε αυτή τη μελέτη είχαν πιο συχνή παρουσία στις σχολικές δραστηριότητες των παιδιών τους, η συμμετοχή του πατέρα στη σχολική εκπαίδευση παρουσίασε θετική συσχέτιση με τη βαθμολογία στην ανάγνωση, τα μαθηματικά και τις αξιολογημένες από τους δασκάλους στρατηγικές μάθησης στο δημοτικό σχολείο. Επιπλέον, η συμμετοχή του πατέρα στη σχολική εκπαίδευση σήμαινε καλύτερους βαθμούς στην ανάγνωση και τα μαθηματικά μετά τον έλεγχο της επίδρασης των μεταβλητών για τη συμμετοχή της μητέρας στη σχολική εκπαίδευση, την ποιότητα του οικιακού περιβάλλοντος μάθησης των παιδιών και τα δημογραφικά στοιχεία.
Περισσότερα:
Claire Baker – Η Πατρική Παρουσία στο σχολείο