Το «Παιδί με 2 Γονείς» απευθύνθηκε στις 23.06.2026 στο Ευρωπαϊκό Δίκτυο Εθνικών Οργανισμών Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων αναδεικνύοντας το χάσμα μεταξύ του ευρωπαϊκού και διεθνούς πλαισίου προστασίας των δικαιωμάτων του παιδιού και της πραγματικής εφαρμογής του στην Ελλάδα.
Επεσήμανε ότι, παρά τη θέσπιση του εθνικού νόμου 4800/2021 και τις δεσμεύσεις της χώρας από την ΕΕ, το ΕΔΔΑ και τον ΟΗΕ, η δικαστική πρακτική συνεχίζει να αποκλίνει από την αρχή της ισότιμης γονικής ευθύνης, περιορίζοντας ουσιαστικά τη σχέση του παιδιού με τον έναν γονέα.
Η επιστολή τεκμηριώνει τις συνέπειες αυτής της απόκλισης για τα παιδιά (ενίσχυση συγκρούσεων, γονική αποξένωση, αποδυνάμωση οικογενειακών δεσμών) και θέτει το ζήτημα ως πρόβλημα κράτους δικαίου, όχι απλώς κοινωνικής πολιτικής.
Καλεί τα ευρωπαϊκά και εθνικά όργανα να παρακολουθήσουν την εφαρμογή της νομοθεσίας, να ενισχύσουν τη δικαστική και θεσμική συμμόρφωση και να διασφαλίσουν την ουσιαστική προστασία του δικαιώματος του παιδιού να διατηρεί σχέση και με τους δύο γονείς στην Ελλάδα.
Ακολουθεί η επιστολή:
2026 06 23 Intervention to the European Network of National Human Rights Institutions
2026 06 23 Παρέμβαση στο Ευρωπαίο Δίκτυο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων